מיתוג עסקי מוצלח ב- 5 מהלכים פשוטים

כשאתם רואים את ה- V של נייק על רקע כתום, אתם יודעים בדיוק לאיזה מוצר הכוונה. מעבר לזאת, יש לכם גם סיפור שלם, שעולה בראש כאילו מעצמו, וכל זה מבלי שתכתב ולו מילה אחת. איך זה קורה? בזכות מיתוג עסקי מוצלח. מיתוג כזה הוא לא רק נחלתן של החברות הגדולות, אלא צורך הכרחי לכל סוגי העסקים.

אנו נמצאים בתקופת פריחה עסקית בארץ ובעולם. אך עם זאת, עולם העסקים מעולם לא היה תחרותי יותר, ונראה שבכל תחום ישנן חברות רבות שמציעות שירות או מוצר דומה ואף זהה. איך ניתן להצליח עסקית בעולם שכזה? חלק ניכר מהתשובה נעוצה במיתוג עסקי נכון ויעיל. בכדי לגלות איך ליצור מיתוג עסקי מוצלח, פנינו לקובי, בעליה ומנהלה של חברת סטיקי, המתמחה במיתוג עסקי לעסקים קטנים ובינוניים.

 בחירת לוגו וצבעי החברה

לוגו החברה הוא בעצם החזית השיווקית שלה, משום שהוא שיופיע על כל דבר הקשור לחברה, החל ממכתבים ועד למוצריה המוגמרים. מכאן גם החשיבות העצומה של עיצוב הלוגו. בכדי לעצב לוגו מוצלח יש לדבוק בכמה כללים חשובים. בראש ובראשונה, כל הפרטים שלו צריכים להיות ברורים ומובנים, בלי מרכיבים קטנים מדי, מורכבים מדי או כאלו שניתנים לפרשנות כפולה. שנית, כדאי מאוד שהלוגו יכלול את שם החברה, ואולי אף את הסלוגן או את תחום העיסוק המרכזי שלה.

בחירת צבע הלוגו אינו דבר של מה בכך, היות והוא משפיע על השפה העיצובית של כל מוצרי המיתוג העסקי של העסק. מעבר לזאת, הצבעים בעלי משמעות ישירה למסר שמשדרת החברה. הצבעים מתחברים אצלנו במוח לדברים שאנחנו מכירים מהטבע, וכך יוצרים תחושות מסוימות. כך למשל, הצבע הירוק, צבע הצמחייה, יוצר תחושה נעימה, רגועה, ומתחבר לכל מה שקשור לאיכות הסביבה. שחור, צבע המתקשר ללילה, מתחברת למסתורין וליוקרה. עם זאת, חלק מהצבעים מתחברים לרגשות שליליים. כך למשל, הצבע הצהוב הוא על פי רוב צבעם של דברים ארסיים בטבע, ולכן מתחבר אצלנו לסכנה. בחירת הצבע צריכה להתאים לסוג המסר שרוצה החברה להעביר.

כדי להמחיש את העניין, קובי מחברת סטיקי מתייחס לדוגמה של קוקה-קולה. "הצבע האדום שמזוהה עם החברה, מתקשר למיניות ולאמביציה. ואכן, בכל הפרסומות של החברה, האנשים שיופיעו בפרסומת יהיו צעירים, ספורטיביים וישדרו הצלחה".

  הפקת מוצרים משלימים למשרד

בכדי שמיתוג עסקי של החברה יוטמע בצורה נכונה וטובה, יש להפיק חומרי פרסום ומיתוג משלימים. לכאן נכנס מגוון רחב של מוצרים, ובין היתר: עטים, ניירות מכתבים, פליירים, כרטיסי ביקור ועוד. כל המוצרים הללו משמשים את בית העסק לצרכים המשרדיים בחיי היומיום, וגם ניתן לחלק אותם כמתנות ללקוחות. שאלנו את קובי על המצב בשטח. "בדרך כלל, הלקוחות מגיעים אלינו כדי להדפיס חשבוניות או כרטיסי ביקור." אומר לנו קובי, "עם זאת, כשאנו מסבירים להם על מיתוג עסקי וחשיבותו, הם בוחרים בחבילת מוצרים רחבה הרבה יותר. במובן זה, ניתן להגיד שהדרישה לחבילות מיתוג עסקי רחבות מגיעה בסופו של דבר מהלקוח".

 מיתוג המשרד ורכבי החברה

מראה המשרד והרכבים הם הפנים של בית העסק, ויש להם תפקיד מרכזי ברושם הראשוני שמתקבל אצל לקוחות, שותפים עסקיים ועובדים. מסיבה זו, המשרד והרכבים חייבים לשדר לוק-אנד-פיל התואם את המיתוג העסקי של בית העסק. בכדי להשיג את האפקט הדרוש, לוגו החברה יוצמד לכל אחד מרכביה. יש גם עסקים שמגדילים לעשות, ומעצבים את הרכבים כך שהם הופכים להיות פוסטר פרסומת, שמסתובב בכל רחבי העיר.

הקירות במשרד מתגייסים אף הם לטובת המיתוג העסקי. כאן יופיעו ציטוטים, שתואמים את ערכי החברה, והם ייכתבו בכתב שאומץ לצורך המיתוג העסקי. כל תמונה וכל סטיקר במשרד צריכים להיות מגויסים למיתוג העסקי, כולל השפה העיצובית שלו.

שמירה על שפה אחידה בזירה הדיגיטלית

כיום הזירה הדיגיטלית היא חלק בלתי נפרד ממיתוג עסקי. בעולם המודרני – מי שאין לו נוכחות דיגיטלית ראויה לשמה, נתפס כמיושן. כשאנו מדברים על עיצוב אתר ודף פייסבוק עסקי עבור חברה, חשוב במיוחד שהשפה העיצובית של האתר תעלה בקנה אחד עם המיתוג העסקי. הלוגו יופיע במקום הבולט ביותר, וצבעי האתר יותאמו ללוגו. שאלנו את קובי: האם בשלב תכנון המיתוג העסקי, אתם מתייחסים גם למוצרי הדיגיטל? "בוודאי!" הייתה תשובתו של קובי. "בשלב עיצוב הלוגו ללקוח, אנו לוקחים בחשבון איך ייראה הלוגו באתר, שכל המרכיבים שלו יבואו לידי ביטוי, והמסר של הלקוח יעבור בצורה טובה גם באמצעים הדיגיטליים". יש לזכור שהלוגו יופי בכל תוכן דיגיטלי של הלקוח, כולל חתימות במייל, הצעות מחיר, חשבוניות, מחירונים ועוד.

 הבלטה של העסק בתערוכות ובכנסים

 חשיבותו של המיתוג העסקי באה לידי ביטוי בצורה הבולטת ביותר בכנסים ובתערוכות, שבהם בית העסק מופיע בשורה אחת עם עסקים אחרים. כאן חשוב במיוחד להבליט את המיתוג העסקי, שכן כך ניתן להדגיש את השונות שלו לעומת המתחרים. המיתוג העסקי מושג ומודגש באמצעות רולאפים וסטנד פופ-אפים, שצריכים להיות מעוצבים עם הלוגו של החברה ובהתאם לצבעים שלה. כמו כן, חשוב לתת את האווירה הנכונה באמצעות מוצרים משלימים, דוגמת כובעים וחולצות, שילבשו האנשים שבדוכן של בית העסק. כמו כן, מוצרים כמו עטים, מחברות ודפי מידע שיחולקו למתעניינים ישלימו את האווירה. קובי מספר: "כנס ו/או תערוכה הם אמצעים חשובים במיוחד עבור העסקים השונים כדי להגדיל את היקף העבודה שלהם. מסיבה זו, הם לא חוסכים באמצעים עבור מוצרי מיתוג לתערוכות. אנו בחברת סטיקי עושים הכול כדי לעצב עבורם את המוצרים שיאפשרו להם להשיג את המטרות שהם הציבו לעצמם".

לסיכום, אומר לנו קובי: "מיתוג עסקי הוא נושא מרכזי כיום, הן עבור חברות גדולות, והן עבור עסקים קטנים. רבים מהלקוחות שמגיעים אלינו, הם בעצם עסקים חדשים, שאחד הדברים הראשונים שהם עושים, הוא לעצב את המיתוג העסקי הנכון ביותר עבורם. המיתוג העסקי הוא כלי הישרדותי חשוב ביותר בעולם תחרותי כמעט בכל תחום".מיתוג

sticky.co.il כל הזכויות שמורות © 2015