כל שרציתם לדעת על מדבקות לרכב “איך אני נוהג”

כל אדם, בנסיעות רבות, נתקל במדבקות “איך אני נוהג?“, המדבקות על כלי הרכב כוללות מספר טלפון להתקשרות. לא כולם נותנים על כך את הדעת, אבל מאחורי המדבקות האלה מסתתר חוק הנחשב לחשוב במיוחד בתחום התחבורה בישראל. וכאן בדיוק מתחילים לדבר על נוהל 6 ועל האופן בו ניתן ליישם אותה הלכה למעשה.
 

מהו נוהל 6?

נוהל 6 הוא סעיף מרכזי בתקנות התעבורה בישראל, שנכנס לתוקפו בחודש ספטמבר, 2012. הנוהל מחייב כלי רכב ממשלתיים, כמו גם כלי רכב של חברות להן צי של 40 רכבים ומעלה, לנוע על הכביש כשעל הרכב מדבקה. מדבקות לרכב מסוג זה כוללות בתוכן מספר טלפון של מוקד, אליו ניתן להתקשר על מנת לדווח על עבירות תנועה שמבצע האדם הנוהג ברכב, כמו גם על כל נושא אחר שקשור לנהיגה שלו. האחראי לתחבורה בחברה האמורה נדרש להעביר את תוכנה של ההודעה לנהג, לבקש את תגובתו (בכתב) ולהעבירה לממונה בחברה לטובת המשכו של הטיפול. על כל פנים, נתונים סטטיסטיים מצביעים על כך שנוהל זה משפר את הזהירות של נהגי הרכב בעשרות מונים, מה שבא לידי ביטוי בירידה של עשרות אחוזים במערובות בתאונות דרכים ובדוח”ות התנועה גם יחד.
נוהל 6 מחייב את הארגונים והחברות שהוזכרו מעלה להפעיל מוקד, בו יוכלו אנשים לדווח על צורת הנהיגה. ניהול שירותי הדיווח יכול להיעשות דרך החברה או דרך מוקד חיצוני, כאשר על החברה לדווח למשרד התחבורה, מדי שנה, על מספר הפניות ומהותן. יש להתייחס לכך שאפשרות הפנייה למוקד חיצוני נחשבת כיום לנפוצה, ולו מכיוון שלחברות ולארגונים רבים בישראל אין בהכרח את הזמן או כוח האדם על מנת להתעסק בכך באופן עצמאי.
 

כך עושים זאת נכון

מעבר להיבט החוקתי של נוהל 6, ברור שמדובר במשימה שמצריכה אי אילו פעולות מבחינה טכנית. הצעד החשוב הראשון הוא פנייה לחברה הפועלת בתחום החיוני של עיצוב וייצור מדבקות לרכב, בהתאמה מלאה לצרכי העסק ולמאפייני המוקד שהוא עתיד לתפעל. חברות המתמחות בתחום יתאימו את המדבקות לתקנות הנדרשות, בין השאר מבחינת מימדי המדבקה, גובה האותיות או הספרות ועוד.
ברור, עם זאת, שאותה מדבקה צריכה לעמוד בדרגות האיכות הגבוהות ביותר על מנת שתבצע את עבודתה נאמנה. יש לוודא כי המדבקות מיוצרות מחומרי גלם איכותיים, מה שיבטיח עמידות ארוכת שנים, הן בתנאי מזג האוויר והן לאחר שטיפות רכב מרובות.

חייגו עכשיו
sticky.co.il כל הזכויות שמורות © 2015