איך בונים תפריט למסעדה?

בענף המסעדנות תפריט מעוצב הוא בגדר חובה, בסופו של דבר התפריט שלכם הוא שמניע את המכירות ומגדיל את הרווחים. מכיוון שעיצוב תפריט עשוי להיראות מאיים, כדי לעצב את התפריט הטוב ביותר, ריכזנו לכם את הטיפים הבאים.

שיקולים שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב תפריט

בניית תפריט דורשת השקעת מחשבה. יש המון פרמטרים ואלמנטים עיצוביים שנכנסים לעיצוב התפריט ומעניקים לו אישיות ואופי, כמו גופן, תמונות וצבעים. אנו מציגים לכם כמה נקודות חשובות שעליכם לקחת בחשבון, כדי שהתפריט שאתם מעצבים אכן יעבוד עבורכם וימלא את המטרה שלו.

גודל וגופן

גודל הגופן, כמו גם גודל התפריט, אלו אלמנטים שיכולים להפוך את העיצוב להרבה יותר קריא. בחירת הגופן וגודל התפריט עשויה להיות תלויה בכמה וכמה גורמים מעשיים, כמו למשל כמות הטקסט, שילוב של תמונות, פריסת העמודים, אופיו של קהל היעד וכדומה.

תיאורי האוכל

כתיבת תיאורים מעוררי תאבון יכולה לשכנע את הלקוחות שלכם לנסות משהו חדש, לספק ללקוחות שלכם מידע על מרכיבים ולעזור להם למצוא מנה שמושכת אותם. כמו כן, אם למנות שלכם יש שמות מיוחדים, תיאורים יכולים לעזור ללקוחות להבין מה כוללת כל מנה.

מספר העמודים

מספר העמודים תלוי בעיקר בכמות המנות שיש לכם בתפריט. עם זאת קחו בחשבון, שבתחום זה, פחות הוא בהחלט יותר. ואם התפריט שלכם כולל יותר מדי דפים, הלקוחות שלכם עשויים להרגיש מעט אבודים. תפריטים סטנדרטיים כוללים שני עמודים ומספיק מקום להיכנס לפרטים החשובים.

צבעים

בחרו צבעים בהתאמה לקהל היעד, לנושא המסעדה, למותג שלכם. קחו בחשבון שלצבעים שונים יש השפעות פסיכולוגיות שונות, ולכן ערכת הצבעים שתבחרו תעזור לקבוע את האווירה של המסעדה, כמו גם למשוך תשומת לב למנות מסוימות.

שילוב תמונות

אם אתם מחליטים להשתמש בתמונות הן צריכות להיות באיכות מקצועית גבוהה במיוחד, מומלץ גם שאלו יהיו התמונות של המנות שלכם. ישנם מקומות שאוהבים להשאיר את מראה האוכל לדמיונם של הלקוחות או להשתמש באיורים מיוחדים. ההחלטה תלויה בכם.

בחירת הסגנון של התפריט

מלבד העיצוב, בעת הדפסת תפריטים עליכם לשים לב גם לחומר שעליו אתם מדפיסים. בחירת חומרי הגלם צריכה לשקף את הקונספט של העסק שלכם. לפניכם כמה סגנונות נפוצים:

  • יוקרתי – תפריט אלגנטי קצר וקולע שמודפס על נייר איכותי, עם מעט מאוד תמונות או אפילו בלי, וגופן מסוגנן ומיוחד.
  • ידידותי לילדים – תפריטים הכוללים הרבה תמונות וצבעים, כדי ללכוד את עיניהם של הילדים, לרוב יעשה שימוש בגופן גדול ובחומרי גלם עם גימורים עמידים.
  • עממי – תפריט עממי ופשוט. לרוב זהו תפריט שגרתי בעיצוב סטנדרטי ומסורתי או דף אחד שעליו מודפסות המנות.
  • מודרני – עיצובים מגוונים ואלגנטיים המותאמים למסעדה באופן אישי וכוללים עיצובים מעניינים, תמונות וכדומה.

איך לעצב את התפריט שלך?

כדי לעצב את התפריט המושלם עליכם לפנות לאנשי המקצוע המתאימים ביניהם דפוס דיגיטלי לעיצוב והדפסת עותקים, מעצב גרפי שיעזור לכם עם פריסת העמודים והעיצוב, קופירייטר שיעזור לכם לחשוב על תכנים ותיאורים מושלמים של המנות, ואפילו מעצב מוצר, שיעזור לכם להבין כיצד התפריט שלכם אמור להיראות.

באמצעות הקדשת מחשבה ושיתופי פעולה עם בעלי המקצוע הנכונים אנו בטוחים שתצליחו לבנות תפריט מרשים!

 

חייגו עכשיו
sticky.co.il כל הזכויות שמורות © 2015