מה ההבדל בין קנבאס לקאפה?

בשנים האחרונות מלבד הדפסה על נייר, חומרים נוספים נכנסו למשוואה, והם מציעים מגוון רחב יותר של אפשרויות הדפסה. יתכן ששמעתם על חומרים כמו קנבס או קאפה, ואינכם בדיוק עומדים על הדקויות, או יודעים מהן האיכויות שכל חומר מציע לכם. בשביל זה אנחנו כאן. נשמח לעשות לכם קצת סדר בדברים על מנת שתבחרו את פתרון ההדפסה המתאים ביותר לכם.

מהו קנבס?

בעבר השימוש בבד קנבס התאים לאמנים, ולמעשה יצירות האמנות הגדולות ביותר בכל הזמנים מצוירות על קנבס. עם השנים, בד הקנבס הפך לנחלת הכלל, וכיום כל אחד יכול להדפיס עליו יצירות אמנות, תמונות, אמצעי שילוט ועוד.

בד הקנבס מיוצר מכותנה או פשתן ארוג בשיטת השתי וערב, זהו בד פופולרי ומשטח ציור מועדף על אמנים עוד מהמאה ה- 13. הסיבה לכך שהפך למשטח ציור פופולרי היא יכולת הספיגה הגבוהה שלו, אשר מובילה למידת עמידות גבוהה יותר של הצבעים. כדי להשתמש בו נהוג למתוח אותו על מסגרת עץ ומלבד אמנים, הוא גם משמש צלמים שמעדיפים להדפיס את התמונות שלהם על הבד.

קאפה – מה זה בדיוק?

בניגוד לקנבס, קאפה הוא משטח מחומר פולימרי מוקצף ודחוס, בעל מידת עמידות גבוהה. משטח הקאפה מאופיין עם גימור חלק וקשיחות, תכונות אשר הופכות אותו ליציב ונוח במיוחד. לוחות קאפה זמינים בעובי משנה ובמידות לבחירה, מה שמאפשר להדפיס עליהם תמונות בסדרי גודל שונים, שהודפסו באיכות הדפסה גבוהה.

הדפסה על קנבס

ככל שחלף הזמן ענף הדפוס השתנה, וטכנולוגית הדפסה חדשות נכנסו לתמונה, לצד מכונות הדפסה מתקדמות במיוחד אשר מאפשרות להדפיס על חומרים מגוונים מלבד נייר. הדפסה על קנבס הפכה לנפוצה בתחילת שנות ה- 90, וזו שיטה איכותית אשר מובילה לתוצאה יוקרתית שנשמרת בצורה טובה לאורך זמן.

הדפסה על קאפה

בניגוד להדפסה ישירות על הבד, כמו שקורה בעת שמדפיסים על קנבס, הדפסה על קאפה מעט שונה. בתהליך זה מדפיסים את התמונה או הציור שרוצים על נייר איכותי ומדביקים אותו על פני משטח הקאפה. התוצאה איכותית מאוד ומקנה לתמונה מראה מעוצב ויוקרתי. לרוב נהוג להדביק על קאפה תמונות מסוגים שונים או ליצור באמצעות חומר זה פתרונות שילוט בגדלים מגוונים.

מה ההבדל בין קנבס לקאפה?

ההבדלים בין קנבס לקאפה באים לכדי ביטוי בדרכים שונות ומגוונת, כמו למשל:

  • סוג החומר – קנבס הוא בד ארוג בעוד שקאפה הוא משטח פולימרי מוקצף.
  • שיטת ההדפסה – שיטות הדפסה מותאמות לסוג החומר. בהדפסת קנבס מדפיסים את התמונה ישירות על הבד, ובהדפסת קאפה מדפיסים תמונה ומדביקים אותה על המשטח.
  • רזולוציה – מכיוון שקנבס הוא בד בעל מעט חספוס, הרזולוציה של התמונה תהיה נמוכה יותר והתוצאה פחות חדה. לעומת קאפה, שם מדפיסים על נייר איכותי המודבק באופן ישיר למשטח מה ששומר על חדות התמונה.
  • עלויות ההדפסה – הבדל נוסף בין קנבס לקאפה בא לידי ביטוי בעלויות. מכיוון שקאפה הוא חומר סינטטי אשר מיוצר באופן תעשייתי הוא זול יותר בהשוואה לבד הקנבס, בד יוקרתי המשמש גם לציור.
  • גימור – ההדפסה מתבצעת על נייר איכותי המודבק למשטח קשיח ללא כל צורך במסגרת. לאחר הדפסה על בד הקנבס מותחים את הבד על מסגרת עץ, מה שמצריך חומרי גלם, כוח אדם וזמן עבודה נוספים.

איך בוחרים את החומר המתאים להדפסה?

עכשיו לאחר שהבנתם את ההבדלים, זה הזמן לבחור בחומר ההדפסה המתאים, וכאן, מטרת ההדפסה משחקת תפקיד מרכזי. כל אחד מהחומרים נחשב למצע איכותי עבור הדפסה ויציע איכותיות ויתרונות מיוחדים.

בבית דפוס דיגיטלי סטיקי נשמח לספק לכם את הפתרון המתאים עבור צרכי ההדפסה שלכם! מוזמנים לפנות אלינו לפרטים נוספים.

חייגו עכשיו
sticky.co.il כל הזכויות שמורות © 2015